Bouwstenen voor Sociaal


Mfakaart button

Informatiemanagement - the next step

Dit is een bijeenkomst in het kader van het ontwikkelprogramma In Control en bedoeld om elkaar vooruit te helpen op het gebied van informatiemanagement rond maatschappelijke voorzieningen en vastgoed. De resultaten worden verwerkt in de nieuwe publicatie In Control. Thema is Duurzaam en Slim.  


Onderwerpen

Vragen die aan de orde komen zijn:

  • Welke informatie is over het algemeen beschikbaar (zoals blijkt uit de VNG/Bouwstenen-enquête)?
  • Op welke informatie stuur je als het om de verduurzaming van het eigen vastgoed gaat?
  • En is die informatie aanwezig?
  • Wat zit standaard in de informatiesystemen voor vastgoed en - facilitymanagmentsystemen en wat (nog) niet?
  • Wat vraagt de informatieplicht voor erkende energiemaatregelen van de eigen organisatie? 
  • Welke energie-managementsystemen zijn er op de markt te koop en wat is de ervaring hiermee?
  • Welke slimme techniek is er op de markt te koop als het gaat om energie en duurzaamheid?
  • Is de informatiebehoefte anders bij een andere rolopvatting of organisatiemodel (zie o.a. de vijf gemeentelijke organisatiemodellen van TG)?
  • Wat zijn de ontwikkelingen rond de landelijke informatievoorziening maatschappelijk vastgoed? 

 

Aanscherpen

Tijdens de bijeenkomst krijgt iedereen de gelegenheid rond twee van deze onderwerpen in gesprek te gaan met andere mensen uit het werkveld aan de hand van een inhoudelijke voorzet/vooronderzoek. Bedoeling is de eigen kennis hierover aan te vullen, de gedachten te scherpen en tegelijkertijd de onderzoekers te verrijken met uw praktijkervaring. Klopt hetgeen wat reeds bekend en onderzocht is met uw ervaring? Biedt hetgeen dat wordt geboden houvast voor de praktijk? Welke goede voorbeelden kennen we? Welke nieuwe vragen ontstaan die wellicht een plaats verdienen in de Agenda Maatschappelijk Vastgoed 2019? U scherpt zowel uw eigen gedachten als die van de onderzoekers en zo helpen we elkaar vooruit. 

 

Resultaat

Het resultaat verwerken we tot een publicatie, die in het najaar verschijnt. Maar omdat u bij de totstandkoming daarvan was kunt u meteen met de nieuwe inzichten aan de slag in uw eigen praktijk.

 

Globaal Programma

10.00 uur Ontvangst en opening
10.15 uur   1e thema en gesprek hierover
11.15 uur Pauze
11.30 uur 2e thema en gesprek hierover 
12.30 uur Plenaire samenvatting inclusief broodje 
13.00 uur Afsluiting

 

Bijeenkomst

Wat levert het u op?

U gaat naar huis met nieuwe informatie, contacten, ideeën en praktisch houvast hoe het informatie-management in uw organisatie naar een hoger plan te brengen. Maar ook met een goed gevoel, omdat u een bijdrage levert aan de professionalisering van het informatiemanagement in de publieke sector.

 

 

 

Datum, tijd en locatie (let op: gewijzigde locatie):

  • donderdag 13 september 2018
  • 10.00-13.00 uur inclusief lunch (inloop vanaf 09.30 uur)
  • Twynstra Gudde, Stationsplein 1, Amersfoort (route & parkeren)

 

 

Ook meedoen?

Dat kan. Deelname is gratis als u werkt bij een gemeente, school, corporatie of zorgorganisatie, partner bent van Bouwstenen of meedoet aan het ontwikkelprogramma In Control.

 

U kunt u hier aanmelden.

 

 

 

Meer informatie

Datum: 
donderdag, 13 september, 2018 - 10:00 tot 13:00
Aantal dagen: 
0.50
Open of besloten: 
Open
Organisatie: 
Bouwstenen

Snel naar

Jaarbijeenkomst 4 december

Partner worden?

Onderzoek gemeentelijk vastgoed

Gebruikerservaringen informatiesystemen

Enquête

Voldoen aan alle wettelijke regels

Partner