LinkedInYouTubeTwitter

TOPdesk

Geschikt voor

Vastgoedmanagement op tactisch en operationeel niveau.

 

Toelichting van de leverancier

TOPdesk kan ingezet worden op facilitaire, IT, HR en vastgoedafdelingen binnen een organisatie, voor reactief en proactief onderhoud (op objecten, E-/W-installaties, inventaris etc.), meerjarenplanning, servicedesktaken, doorbelasting en rapportering.

 
 
TOPdesk bevat de volgende modules:
  • Huisvestingsbeheer; voor registratie van alle gebouwen en ruimtes in de portefeuille met gedetailleerde specificaties.
  • Meerjarenplanning; beheren, plannen en begroten van het meerjaren onderhoud voor alle panden.
  • TOPdesk en Keur-IT; ter ondersteuning van de inspectie tot het plannen van onderhoud aan de gebouwen. 
  • Operationeel beheer; brengt alle operationele bezigheden in kaart door middel van activiteiten, reeksen, planningen en schema’s.
  • Projectbeheer; voor registratie van planningen (personen en tijdstippen), genereren van rapportages et cetera.
  • Middelenbeheer; voor registratie en beheer van alle inventaris.
  • Meldingenbeheervoor het registreren, ordenen en bewaken van binnenkomende meldingen en het toewijzen van die meldingen aan een behandelaar(sgroep).
  • Self service portal; een webinterface voor vastgoedgebruikers waarin zij zelf meldingen, reserveringen of wijzigingsaanvragen kunnen registreren of antwoorden op vragen kunnen vinden.
  • Enquêtebeheer; voor uitvoer en analyse van enquêtes.
  • Wijzigingbeheer; voor begeleiding van wijzigingen (zoals een software-update) middels planningen.
  • Reserveringenbeheergeeft inzicht in de beschikbaarheid, planning, kosten, afspraken en verantwoording van te reserveren bedrijfsmiddelen en ruimtes.
  • Contractbeheer en Service Level Management; voor het vastleggen van contracten met externe partijen, leveranciers en interne klanten. Dit biedt inzicht in de onderhoudskosten, de termijnen en de voorwaarden. Meldingen worden gegeven bij belangrijke data.
  • Gebeurtenissen en acties; voor het koppelen van gebeurtenissen en acties en de informatieuitwisseling tussen medewerkers.
  • Performance dashboard; voor registratie van prestaties (zoals oplossingstijd voor meldingen, leveranciers).
  • Sleutelbeheer; voor beheer van sleutels.
  • TOPdesk en Integrated Service Management; voor begeleiding van beschreven procedures om deze in de praktijk door te voeren.
  • Wagenparkbeheer; voor beheer van het wagenpark.
  • CTI-module; koppeling tussen de telefooncentrale en TOPdesk om gesprekken beter af te handelen en te registreren.
  • Incidenten monitor; overzicht en dashboard van incidenten.
  • TOPdesk en System Center Operations Manager; voor beheer van de ICT-infrastructuur.
  • Voorraad- en bestelbeheer; voor registratie van de voorraad en bestellingen.
  • Barcodescanner; voor registratie van locatiegegevens van objecten,
  • Probleembeheer; voor het achterhalen en wegnemen van structurele problemen,  
  • TOPdesk en LANDesk; voor beheer van computers en functionaliteiten.
  • TOPdesk Mobile; TOPdesk op de smartphone.
  • Bezoekersregistratie; voor registratie van bezoekers.
  • Form designer; voor begeleiding van medewerkers bij het invullen van interne formulieren (zoals de aanvraag van een nieuwe telefoon).

 

Kosten

Afhankelijk van keuze van modules en de omvang van de organisatie.

 

Gebruikers

Gemeenten o.a. Vlaardingen, Schiedam, Barendrecht, Tilburg, Schouwen-Duiveland en anderen.

 

Gebruiksspecifieke informatie

PM

 

Beoordeling door gebruikers

Op basis van twee reacties:

"TOPdesk is een uitgebreid systeem met veel toepassingen. We streven naar gebruik van TOPdesk binnen de gehele organisatie. TOPdesk bevat daartoe de mogelijkheden en modules, als dat gebeurt is het een grote plus. Een groot voordeel is dat alle gebouwgegevens voor de gehele organisatie ontsloten worden via één kanaal. De module meerjarenonderhoudsplanning biedt voor ons nog niet alle functionaliteiten die we zouden willen. Dit gaan we in samenwerking met TOPdesk verbeteren."

 

De beoordeling is gemiddeld een 6,9.  

 

Meer informatie