LinkedInYouTubeTwitter

Rabo Charity Desk in MFA Lab

Er zijn in Nederland veel vermogende particulieren en (ex) ondernemers die hun geld in goede doelen willen steken / beleggen. De Charity Desk van Rabobank Nederland legt zich toe op het matchen van dit vermogen met goede doelen. Op de netwerkbijeenkomst van 28 januari van het MFA Lab zal Anita Schrieken-Mulder, Charity Manager bij de Rabobank, daar het één en andere over toelichten.

 

Anita Schrieken geeft de volgende toelichting op haar organsiatie en functie: 'De dienstverlening van de Rabo Charity Desk is een unieke dienstverlening van Rabobank Private Banking die geen andere bank in deze vorm aanbiedt. De maatschappelijke ambities van onze klanten gaan goed samen met de coöperatieve gedachte van een maatschappelijk betrokken bank. De Rabo Charity Desk helpt vermogende klanten van de Rabobank hun maatschappelijke ambities waar te maken. Onze klanten zijn bijvoorbeeld vermogende echtparen, alleenstaanden en gewezen ondernemers die bij leven of via hun testament een deel van hun vermogen willen teruggeven aan de maatschappij. Er zijn vele manieren om aan charity te doen. Als Charity Manager inventariseer ik de wensen van de klant. Vervolgens starten wij een zoektocht naar passende goede doelen/projecten. Wij zijn intermediair tussen de klant en de goede doelen. De klant kiest een of meerdere goede doelen/projecten en vervolgens kunnen wij de klant desgewenst op een passend niveau introduceren bij een goed doel. Ook kunnen wij helpen bij het oprichten van een Fonds op Naam of een eigen stichting en kunnen we klanten in contact brengen met ons netwerk.'

 

Over de mogelijke betekenis van het MFA Lab voegt zij toe: 'Wij beschikken over een database, waarin wij alle ANBI stichtingen opnemen die wij tegenkomen. ANBI staat voor Algemeen Nut Beogende Instelling. Zo breiden wij ons netwerk voortdurend uit. Wij zijn geen fondsenwerver voor organisaties. In het netwerk van gemeenten, woningcorporaties en zorginstellingen zijn wellicht initiatieven die in onze database kunnen worden opgenomen. Wij brengen projecten en goede doelen onder de aandacht bij onze klanten, waarbij de wensen en interesses van onze klanten het uitgangspunt zijn. De Rabo Charity Desk handelt objectief en altijd op verzoek van een klant zelf. Wanneer het past kan een stichting/project worden opgenomen in een Charity Plan voor een klant. Als er een match is, wordt er contact gelegd.

 

Reactie toevoegen

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Web- en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
CAPTCHA Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.