LinkedInYouTubeTwitter

Horizon *

Geschikt voor 

Vastgoedmanagement op strategisch, tactisch en operationeel niveau.

 

Toelichting van de leverancier

HORIZON is te gebruiken voor de bedrijfsprocessen rond het verkrijgen, exploiteren en vervreemden van vastgoed. De software kan gebruikt worden door vastgoedbeheerders, -beleggers, -verhuurders en -eigenaren.

Het systeem is modulair opgebouwd. De gebruiker kiest zelf welke functionaliteiten/modules hij wenst te gebruiken. Het kent de volgende modules: 

  • Vastgoeddatabase - Registratie van o.a. objecten of percelen, units, verhuurbare ruimten, in- en verhuurcontracten, adressen en relaties. Deze module ondersteunt het contractmanagement. Ook aankoop en verkoop kunnen worden geregistreerd.
  • Vastgoedbeheer - In de debiteurenmodule is o.a. huurfacturering en huurindexering opgenomen. De crediteurenmodule omvat o.a. factuurbewaking en indexatie op inhuurcontracten. Daarnaast zijn er de submodules Klantcontact en Frontoffice.
  • Alerter - Gebruikers worden automatisch geïnformeerd over toekomstige gebeurtenissen, zoals de afloopdatum van een contract of budgetoverschrijding.
  • Onderhoud- en opdrachtbonnensysteem - Gegevens van onderhoudscontracten, objectelementen, reparatieverzoeken etc. worden vastgelegd. Vervolgens kunnen opdrachtbonnen en/of inkooporders voor de leveranciers worden aangemaakt. De onderhoudsmodules verzorgen het management van planmatig en niet-planmatig onderhoud (meerjarenonderhoud). Het traject van inspectie van objecten tot en met de doorrekening in een meerjarenonderhoudsplan wordt ondersteund. 
  • Budgetmodule (onderhouds-)projecten - met de mogelijkheid om op meerdere niveaus te budgetteren. Tevens te gebruiken in combinatie met de modules 'Crediteurenadministratie' en 'Onderhoudsadministratie'.
  • Financieel management - inclusief financieel budgetteren.
  • Daanaast kent dit softwaresysteem de modules: Verwerven objecten, Onderhoud, Grootboek, Huurprognose en Standaard managementrapportages.

 

Er zijn volgsystemen voor de fases waarin een proces zich bevindt:

  • Workflow- en documentmanagement op onderdeelniveau, voor bijvoorbeeld de fases van een huurcontract of opdrachtbon. 
  • Procesmanagement, op procesniveau, voor bijvoorbeeld het instellen van automatische taken ter ondersteuning van bedrijfsprocessen. 

 

Op het gebied van operationele- en managementinformatie kent het systeem diverse mogelijkheden:

  • Opvragen van gewenste informatie op elk tijdstip of locatie. Overzichten zijn door de gebruiker zelf samen te stellen.
  • Rapportagemodule om managementinformatie te genereren en in één oogopslag de efficiëntie van het beheer te kunnen zien. Vergelijkbaar met met de IPD/ROZ-index.
  • Dashboard door middel van een interactieve grafische weergave van de gegevens kan de gebruiker het vastgoed op afstand besturen.

 

Verder kent HORIZON een systeem voor het vastleggen van procesdocumenten:

  • Documentmanagement: binnen het systeem kan de gebruiker allerlei documenten koppelen, zoals foto’s, contracten, MS-Office- (Word, Excel) bestanden en plattegronden (digitaal vastgoeddossier).

 

Gebruiksspecifieke informatie

De modules zijn te gebruiken in een ketenintegratie met andere systemen. 

 

Kosten

PM

 

Gebruikers

Gemeenten o.a. Rotterdam 

 

Beoordeling 

Op basis van een reactie: gemiddeld 6,8. 

 

Meer informatie